Thursday, 28 April 2011

today.. :)

jap,jap. sebelum nak tulis, nak bersihkan sawang jap. lama xmengupdate ni. sawang bersepah2. xsngka lak aku selama ni, aku dok bela labah-labah. hahahahaha. ;)

oke, mggu ni, aku keje malam, then balik pukul 7 pagi,. mmg balik2 terus tdo, bangun pukul 3 petang, trus dok on9 jew,. memang xdan nak update blog., :) ni baru ade masa nak update... 
mggu ni, umah aku sangat bersepah, mcm tongkang pecah, sebab kitaorg nak pindah... :)
tp xleyh bgtau sebab nape nak pindah lah yeee.
nnt tyme raya korg tau lah k... 

wait n seeeeeeeeeeeeeee...

Saturday, 23 April 2011

cerita 4 sekawan.. ;)

cerita 4 sekawan, yeeeee... itulah yg saya nak cerita kat cni,. semalam saya mnghabiskan masa2 petang sy bersama bff sayaaa.. :)
1stly, kitaorg gi amik yaya dulu kat bukit lanchong, then gerak gi linas coz yaya nak beli kain psg... tup2 tgh beli kain tu, hujan dh turun, agak lebat r.. kitaorg cepat2 ke gazebo ( gazebo ialah port minum kitaorg kat alam megah), tup2 gazebo tutuuup pulakkkkkkk. kitaorg dh basah kuyup,n aisyah cadang gi kfc. but, nak cerita psl pengalaman amik yaya naik mto dulu.. sepanjang jalan, dea asyik pegang pinggang aku n menjerit kalo aku langgar bumperrr.. ( sweet lah ko ni yaa ). hahaha . kitaorg mkn kfc, n yaya buat special cupcakes utk we'll. tqvm yaya,.. gosip itu, gosip ni wat kfc tu meriah dengan gelak tawa kitaorg,. naseb bek dok atas.

this is my bff.. :) 
izzat je xde. dea xsihattttt... hopefully dea cepat sembuh.

Thursday, 21 April 2011

bercanda dengan mr. yayang.. :)

hari ni, mc  gi keje... aahhahaa. bangun lambat maaaaa.... :)

moto yayang pulak, masuk bengkel, nmpknyeeee aku lah kna gi amik dea naik expai aku. xpe, sekali skala. dh berani dh sekarang kua dr alam megah....aku gi umh dea, dea seap2 then kitaorg trus gi summit. naik expai der, mn leyh jalan jauh2., kang buatnye tyr bocor, kannn haruuuuuuuuuuuuu..
gi summit, (fuhh, mmg lama giler xdtg summit) ehhehe,..
kitaorg tgok wayang. smpai 2 cerita tuuu.. kitaorg tgk cite SENJAKALA ngan RIO. sumpah, summit memang murah kot.. itu yang aku xsegan silu nak kua duit aku. ehhehehee.

teringat tyme dulu2 masa sekolah, summit r tmpat paling dekat kalo nak tgok wyg, 1st aku tgok wayang gi ngn aisyah kamal, haniza, farid, daus, razliff. mmg chill r. tyme tu baru nak knal dunia lua. yg si daus lak, suka2 hati je tukar2 panggung. kejap tgok cte ni, kjap tgok cte tuuu.. sweet memory ouh. tp skrg semua tu xmungkin or jarang leyh lepak agy sebab masing2 dh ade life sndri. daus ngn farid mmg dh lost contact dh. aisyah ngn haniza lak masih study agy,.

psst: hope satu hari nnt, leyh lepak balik ngn kawan2 sekolah mcm dulu.. :)

Tuesday, 19 April 2011

suka makan ikan sardin dan minum air milo?

Salam and Good Day,

Just nak sharing satu cerita dari seorang kawan. Petang semalam semasa menunggu shutter KL-IPOH saya and kawan berbual-bual.
Kami berbual perkara halal dan haram. Nak di jadikan cerita, kawan saya pun beritahu yang abang ipar dia bekerja di jabatan ----- ----- di unit serbuan.
Saya terkedu seketika mendengar cerita kawan saya. Ya Allah berapa banyakla benda haram dah jd darah daging saya ni…Nauzubillah. .Patutlah budak2 sekarang degil2, x dengar cakap…ermmm ..
Ceritanya macam nie:-

Jab. ----- ----- pernah buat serbuan di kilang memproses ikan sardine.Apa yg di jumpai amatlah memeranjatkan. Kalau kenkawan bau kuah sardin tu hanyir n lagi satu sedap kan …nak tahu apa recipenyer…kalau x percaya terpulang lah…..tau kenapa org cina suka mkn katak??? So agak2 kenkawan dapat x jawapannya….kilang tu telah mencampurkan daging katak sebagai perasa untuk menyedapkan lagi rasa kuah sardin tue..huhuhu. .itulah yg ---- jumpa tapi amat sadis kenkawan bila pegawai yg bertugas hantar report…report tu telah di ‘zip’ oleh pihak tertentu atas sebab akan merugikan pihak ‘besar’. ..kenkawan tau sardin jenama apa??? ..yg paling mahal n glamer…’
AYAM BRAND’…itulah hakikatnya…abg ipar kawan saya pun x mampu untuk buat2 apa kalau report telah di zip..apa yg mampu diheboh mulut ke mulut untuk menjaga ummah semua…..

N lagi satu serbuan telah dibuat di syarikat membuat makanan yg ternama….kankawan tahu apa yg dijumpai…agak2 pernah x rasa daging cacing?????. ..mesti kenkawan selalu minum milo kan .....yes. .daging cacing telah di campur dengan serbuk milo…..kalau ada bau hanyir itulah dia…kalau kenkawan nak lgi confirm try buat macam nie….milo + gula sahaja lepas tu tengok ada x minyak/lemak kat milo tu…kalau ada confirm…ini apa yg diberitahu oleh abg ipar kwn saya jer…
Tp saya x tahu tahun bila mereka buat serbuan…???..dan adakah pihak yg bertanggung jawab telah mengambil tindakan yg sewajarnya untuk mengikut garis panduan halal yg telah ditetapkan oleh jab. Agama Islam m’sia… wallahhualam…

n lagi satu kod no yg ada di emailkan tu jadikan lah panduan masa nak beli makanan kat pasaraya..kalau ada kod E110 ker n yg tersenarai jgn lah beli…that is confirm ada benda ‘alah’ tu…print lah kecik then laminated simpan dalam purse…memg leceh tp kalau nak amalan diterima, makanan kita lah salah satu nya jaminan…kalau dah haram..hukum nya tetap haram..x kisah walau disentetikkan pun..tetap haram……saya hanya menyampaikan perkara ni kepada kenkawan islam saya sahaja..samaada nak percaya atau tidak terpulang lah…kalau kenkawan rasa cerita ni x sahih, proceed lah makan cam biasa ek…kalau kenkawan memang penggemar ikan sardin..keluaran org melayu kita ada buat sardine ni ..dari terengganu tp saya x perasan lagi kat Shopping complex..kawan saya kata rasanya memg kurang sedap tp yg penting halal…kalau nak sedap ltaklah daging katak..huhuhu. .

milo org melayu pun dah ada kat pasaran tapi x sesedap dan seenak milo yg sedia ada sekarang….

Untuk makluman kenkawan Islam semua, article ini bukanlah article rasmi ataupun cuba menghasut tp lebih lepada peringatan..…terpulang kepada kenkawan untuk menerima atau tidak…
Saya hanya menyampaikan amanah sahaja…tepuk dada tanya iman….
wallahhualam…

pss: jangan saman saya, saya hanya menyampaikan maklumattt.

Sunday, 17 April 2011

madah-madah cinta..

Di dalam hubungan, usah terlalu mendesak kerana itu akan menyebabkan hilang
" RASA " : maksudnya, usah terlalu mendesak-desak atau mengulang-ulang isu yg sama yg sebelumnya telah berkali-kali dijelaskan. Itu akan membuang " RASA , bosan pun datang dan jgn marah kalau akhirnya anda ditinggalkan..... ~ DR HM TUAH ~

kena kuarantin....

aduh, mr yayang dh bagi clue nak masuk merisik. aicecehhhh.. :)

n now, dea kata kna kuarantin dr makan nasiiiiiii. alamakkkk!
cabaran yang agak berat tu, tp terpaksa gak.. hr ni je last nak rasa makanan sedap2, sok kat tmpat keje, aku mkn sandwich je r gamaknyeee.

then, ptg2 kami akan jogging bersama2 setiap hari. ehehhehehe.

16 n 17 april.. :)

hari sabtu, masuk keje petang... then, b4 gi kje, kitaorg ronda2 kl dulu. sempat gak r gi jln tar ngan pc fair.
pergh, wa cakap luuuuu. bapak ramai org.. (pernah ke pc fair xde orang? ahakz... )
sesak giler babenggg. aku ngn yayang pusing2 kejap je, sebab ramai giler orang. lagipun, aku xde bnda nak beli pun kat pc fair. saja menggatal gi sn....

ahad :
pagi2 agy yayang dh smpai umh. plan asal, kua ngn dak tempoat kerja aku nak pi shopping tdung. tup tap, tup tap, pakwe dea nak pi pc fair, aduhhhh... dh r,kitaorg naik satu kte ngn dea, follow je r. (kalau aku tau nak gi pc fair, aku pakai kasut je. penat tau jln kat pc fair tu pakai heel) jalan punye jalan, lapar r plak.. makan kat foodcourt klcc. the, dlm pukul 4 balik. round2 kat shah alam jap.. then, dea dh anta kitaorg kat rumah, aku ngn yayang kua berdua. naik moto masing2. heehhehe.

gambar will upload soon oke. :)

;) andai itu jodoh kitaaaaa..

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita :
1. Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.
2. Senang Bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.
3. Terima Kita Seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.
4. Sentiasa Jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.
5. Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.
6. Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?
7. Memahami Diri Kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.
8. Tampilkan Kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.
9. Kata Hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.
10. Solat Istikharah dan Tawakkal
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

Friday, 15 April 2011

moshi-moshi.. :)

sejak 2 menjak ni, rindu lak dengan kawan2 sekolah aku, kawan2 kolej aku.. ape lah cerita dorg skrg kan? ramai gak yg dh lost contact... rasa2 mcm nak wat reunion, tp mesti xdpt kerjasama punyeee... sorg num kat kelantan, sorg nun kat johor, sorg nun kat sabahhhh... ehhhmmm, simpan dlm hati jelah perasaan rindu aku ni...

ni kawan2 sekolah akuuu... :)

ANDAI LELAKI TAHU.. :)

Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.

kisah katak.

Pada suatu hari ada sekumpulan katak-katak kecil,.. yang berlumba-lumba.Tujuannya adalah mencapai puncak sebuah menara yang sangat tinggi. Penonton berkumpul bersama  mengelilingi menara untuk menyaksikan  perlumbaan dan memberikan semangat kepada para peserta... Perlumbaan pun dimulakan... Secara jujur:Tak satupun penonton benar-benar percaya bahawa katak-katak kecil akan boleh berjaya mencapai puncak menara.
Terdengar ada yang berkata:
"Oh, jalannya terlalu susahhhhh!!
Mereka  TIDAK AKAN BOLEH sampai ke puncak’.atau:"Tidak ada kesempatan untuk berjaya...Menaranya terlalu tinggi...!! Katak-Katak kecil mulai berjatuhan. Satu persatu... Kecuali mereka  yang tetap bersemangat menaiki menara perlahan- lahan semakin tinggi...dan semakin tinggi.. Penonton terus bersorak "Terlalu susah!!! Tak seekor pun yang akan berjaya!!! Lebih banyak lagi katak kecil penat dan menyerah...
Tapi ada  SATU yang tetap melangkah hingga semakin tinggi dan tinggi...
Dia tak mahu menyerah kalah! Akhirnya yang lain telah menyerah untuk menaiki menara. Kecuali  seekor katak kecil yang begitu berusaha keras dan menjadi  satu-satunya yang BERJAYA sampai KE PUNCAK! SEMUA katak kecil yang lain ingin tahu bagaimana katak ini boleh melakukannya? Seekor peserta bertanya bagaimana cara katak yang berjaya itu mempunyai kekuatan untuk mencapai tujuan? Ternyata... Katak yang menjadi pemenang itu PEKAK!!!! Nasihat dari cerita ini adalah: Jangan sesekali mendengar kata orang lain yang mempunyai kecenderungan negatif ataupun pesimis...…kerana mereka akan mengambil sebahagian besar mimpimu dan menjauhkannya darimu. Selalulah fikirkan kata-kata bertuah yang ada.Kerana segala sesuatu yang kau dengar dan kau baca boleh mempengaruhi perilakumu! Kerana itu:Selalulah tetap...POSITIF! 19)Dan yang terpenting: Bersikap PEKAK jika ada orang mengatakan bahawa KAMU tidak boleh mencapai cita-citamu! 21)Sahabat yang baik adalah sahabat yang sering  memberi motivasi antara satu sama lain.

“Dengki Khianat Adalah Perkara Sukar Untuk Mendaki, Manakal Motivasi Diri Adalah Tali Yang Menarik Anda Ke Puncak, Justeru Itu Dakilah Ke Puncak Jaya”

Wednesday, 13 April 2011

style terbaru..

act, masih mencuba sebab tgok cik leyn ngn cik anis kita nampak ayuuu je.. (wekkkkk)
ahahahahhaha.. ok ke x eyh agak2 korg?

MENGAPA WANITA SANGAT ISTIMEWA.

Mama dan Papa sedang menonton TV, seraya mama berkata. "..i letih la..dah lewat ni, i nak tido lah...."
Mama pun pegi dapur nak tutup tingkap dapur, nanti masuk pulak lipas...leceh pulak nanti..dah tu, ade pulak rice cooker dalam sink..rendam lepas makan tadi..basuh jap...
susun pinggan kat rak, lap dapur..terpercik kena sambal masa masak tadi...check air panas dalam flusk..takut habis pulak nanti malam anak nak susu...memang dah kering pun flusk ni, jerang la air...sementara tunggu air masak, nampak pulak bekas gula dah kosong....salin la gula...chec k bubur untuk anak nak hantar ke taska esok..nasib baik ade lagi...ishh. ..ni lauk bila ni, semalam...dah beku dah...basuh la kejap....pegi yard, masukkan baju kotor dalam mesin basuh...penat dah ni, besok je la basuh...sidai kaian lap je lah...
tik...bunyi air dah masak...salin air dalam flusk...ok settle...

baru teringat tak semayang lagi...on da way nak g bilik, papa tgk tv lagi...nampak pulak beg anak untuk hantar ke taska...check. ..baju 2 pasang, towel...towel kecik utk selsama...calamine lotion untuk sapu ruam...pampers 4 keping....alamak. .telupa pulak masukkan botol...basuh botol jap...ok settle...

ternampak pulak beg g keje...emm.. besok nak pakai beg polo coklat lah, asik2 pakai beg hitam ni je...salin jap barang2 g beg coklat...cek sume 6 poket beg, takut la tetinggal apa2..leceh pulak..selalunya barang yang tertinggal tu la yang nak pakai nanti...hishhh sempit la beg ni...hangin je...nak kena beli ni beg baru...rasenya 25 hb ni Sogo sale nih...mana flyers tadi ek...ha ni die..ok, catit jap kat yellow sticker, nanti lupa..ok settle...

Tetiba dengar suara papa..."..u buat apa lagi tu..tadi kata nak tido.."...."..yelah nak tido la ni..nak smayang jap..."

masuk toilet..buat apa2 yang patut...cuci muka dulu..2 jenis lak tu...adoi..gosok gigi...smayang. ..pakai toner...pakai treatment cream...nak lawa and maintain punya pasal lah ni...
nanti orang kata baru anak satu dah macam anak 4 pulak...huhuhuhu. ..

bukak almari...emmm. ..pakai baju hijau ni lah besok...gosok kejap..check baju papa, baju papa pun kena gosok jugak ni...kat bilik belakang...
la, napa komputer ni tak tutup ni..gelas kopi pun ade lagi, dah bersemut dah..ishhh ...g dapur, basuh, sambung gosok baju...gantung elok2...kemaskan baju gantung2...masukkan seluar papa yang dah kotor dalam tempat kotor...ok settle..

dgr suara papa lagi..."..i dah ngantuk ni.."..dalam pada nak masuk ke bilik...owh. ..pokok aku dah nak mati ni ha..lu pa dah 3 hari tak siram...ok, siram jap...check jap pintu ni...sah tak kunci lagi...grill pun tak tutup..ni kalau tak check ni, senang2 je mat indon masuk rompak umah aku...bukak lampu luar..

ni mainan ni sepah2...masukkan la dalam bakul mainan budak ni...banyak nya...sampai bawah meja makan pun ade...adoi.. ..ok dah ...

ok dah boleh baring...adoi sakitnya pinggang...cium si comel ni kejap...selimutkan die...la..napa basah ni...emm, tukar la pempers ni...tak bagus la brand ni, nanti nak tukar lain la...nanti g Sogo 25 hb ni beli la skali...ok sayang tido k...kalau boleh jangan la bangun tgh malam ni eh..tido sampai pagi k...gud nite..sweet dreams...

aaahh...sedapnya dapat baring...mana pulak lotion sapu kurus aku nih...ha, ni dia...sambil sapu lotion kurus,,,setkan alarm...setkan program kerja besok...pg kul 9.30 ade meeting..
ahh...boring. ..panas pulak lotion nih..dah la...emm..sedapnya lelapkan mata...Ya Allah...terima kasih untuk rezekiMU hari ini,. ..mohon keberkatan dari mu tuhan...papa pun bangun tutup tv..."...i dah ngantuk sangat ni...nak tido lah...citer pun tak best malam ni, bola pun takde..."...selang seminit ...dengar suara papa berkeruh...dah agak dah....

So?....apa yang peliknya..??

Anda tahu kenapa wanita hidup lebih lama?...SEBAB ADE BANYAK KERJA NAK KENA BUAT....tu yang tak boleh nak mati cepat tu...

Hantarkan ke 5 WANITA yang anda rasa hebat...pasti anda disayangi kerana memahami mereka...well, women understand women better...
foward jugak kat lelaki-lelaki so mereka akan hargai emak, isteri, dan kawan 2 dengan lebih baik lagi...

Tak kira la wanita berkerjaya atau surirumah... setiap wanita adalah istemewa dengan cara mereka sendiri...

Kalau lelaki mengakui kebenaran ini....hormat dah hargailah mereka...untuk keperibadian dan kebolehan mereka untuk berdikari...

HIDUP UNTUK KAUM HAWA!!!

murning peeps... :)

semoga hari ni aku mendapat semangat baru n akan terus tabah.. :)
new book, new life, new everything.

Tuesday, 12 April 2011

2.10 a.m

still xdpat tdo, pikirkan masalah yang mendatang..

*mungkin ni masanye, kami perlu memberi ruang kepada diri masing2 utk saling faham memahami..
*rasa sunyi sangat
*selalunye, tyme2 cmni, tgh bergayut.
*nvrmind, hidup perlu diteruskan..

*if dea baca blog ni, just want to say, I WILL MISS U, n thanx coz make me happy with u.

kecewa

maaf, xdpt nak coretkan ape2 hari ni.
rasa sedih n kecewa masih menyelubungi.

Monday, 11 April 2011

dari lensa tempat kerjaku...






tyme ni memang masing2 xde keje dah... so, apa lagiii? capture gambar banyak2 r. smpai penuh gak r memory camera ku tuuu.. :) saksikanlahhh ye.

Sunday, 10 April 2011

tukar header.. :)

berblogging xsmpai sehari, dh 3 header aku tukar. ehehhehe.. :)
syukeeeeeeee sgtttt (nada mcm elin ye)

teringinnnnn.. :)

sumpah teringin gile nak pakai tudung cmni ouh... tp sesuai ke dengan bentuk muke aku ni?
xbertambah bulat ke nnt? cadangan plissss.. :)

*sorry ayunar, terpaksa pakai pic ni sebab cantik sgttt.. :)

- JIKA KAU KEKASIH-

Tidak kau terasa beban yang aku pikul
Menyeksa jiwa ku kekasih
Kenapa kau tak pernah merasakan
Jika kau kekasih yang menyayangi aku
Harus kau mengerti hatiku
Itu hanya ku impikan
Bilakah kau akan mengerti


Kata hati merayu aku pergi meninggalkan dirimu
Tapi ku tak terdaya
Mengapa kasih harus ku alami
Setelah aku korban segala-galanya
Sanggup ku harungi hidup bersama dirimu
Meninggalkan semua yang aku cintai

Jika kau kekasih
Senangkanlah hidupku
Jangan biar aku begini
Hidupku dalam kerunsingan kasih
 
Jika kau kekasih yang menyayangi aku
Harus kau mengerti hatiku
Itu hanya ku impikan
Bilakah kau akan mengerti .....

kecewa, sedih bercampur baur.

lepas balik dr mid ngn klcc ngn yayang td, kitaorg ade bergaduh sikit. act, hal remeh je, tapi tetibe leyh jadi masalah besar lak. mmg buat bantut mood den jo tadi. terus balik, padahal, time tu baru pukul5 kot.. (1st time kuar balik awal, selalunye selagi xpukul 10, xbalik).. balik2, bagi dea minum jap, n dea trus balik..
*sampai sekarang dok pikir, apelah hala tuju hubungan kitaorg ni kalo masing2 macamni kan.
*feel sad, disappointed*

Saturday, 9 April 2011

my frens.. :)

rakan2 fz saya.. :)

mereka ni dh mcm abang2 saya.

rakan2 kolej sayaa..

sahabat sekelas sayaa. :)

rakan tempat kerja...

*my bff so ever n ever.. :)
*pergilah ke mana saja pun ceruk dalam dunia ni, saya janji saya akan tetap kekalkan persahatan ini selamanye....
*kawan bertukar2, dr zaman sekolah, kolej n dh kerja, tp semuanye istimewa wat saya.

about mr mr. yayang.. :)

haaaa, ni gambar time2 saya zaman kolej dulu. kurus jeee... tp skrggggg....

haaaa, ni lak gambar tyme masing2 dh keje, dh godang bak kata orang negeri sembilan, ape nak watttt? hati senang,.

*nama mr.yayang saya ni MUHAMMAD AZRAAI BIN AMRAN
*dh 24 tahun dh.. :)
*kitaorg dh 3 tahun 4 bulan bersama. semoga dipanjangkan jodoh dea ngn saya..

my familyyyy.. :)

ok, inilah family saya, saya sorg je anak perempuan dalam family saya, nak kata manje sgt pun idakkkklahh. :)

Assalammualaikum semuaaa... :)

hye, actually ni blog ke-2 saya. blog yang pertama tu dh lupe password. hehehehe.. :)
firstly, let me introduce myself 1st oke.

*just col me eyqa.
*live at shah alam.
*22 years old. (alamakkk, dh boleh kawen dh ni)
*working at canon opto sdn. bhd.
*Single but not available. (yayang baca ni, mati den)
*do add me on fb (eyqa syawal) oke.
*jangan terperanjat if nnt dlm blog ni ade bnyak cerita pasal moto ok, even my header pun gmbr saya ngn motor because i loveeeeeeeeeeeeee moto so muchhhh.. w'pun dh banyak kali bergolek2 atas jalan, masih xserik2.